طراحی معماری، محاسبات و نصب سازه LSF

اولین گام در فرایند ساخت هر بنا ، طراحی معماری و ترسیم پلان های مربوطه با توجه به نظر و سلیقه ی کارفرما ، کاربری بنا، شرایط اقلیمی ، تجربیات معمار و همچنین علم معماری است. سپس نوبت به طراحی سازه و ترسیم نقشه های ساخت می رسد که پایه و اساس فرآیند تولید قطعات گالوانیزه در کارخانه هستند.
سازه ال اس اف از ورق های فولادی سرد نورد شده ساخته می شود که این ورق قبل از ورود به کارخانه ، در فرایندی در کارخانجات فولاد سازی گالوانیزه شده و در مقاطع خاص برش های لازم داده شده و بعد به کارخانه تولید سازه ال اس اف منتقل میگردد . اولین گام در فرایند تولید، طراحی سازه بوده که طبق پلانی که در مراحل قبل مورد تایید کارفرما قرار گرفته طراحی میگردد.

طراحی سازه ال اس اف توسط نرم افزار  FRAMECAD صورت میگیرد که از به روز ترین و مدرن ترین نرم افزار های طراحی سازه ال اس اف می باشد . امروزه به دلیل نیاز به ساخت و مسکن در تمام دنیا بخصوص ایران رایج گردیده . این تکنولوژی بسیار سریع و با کیفیت بالا و فوق العاده با دقت بوده و به این دلیل قابلیت  ساخت سازه های مختلف در مقیاس بزرگ و کاربردی  در ساخت انبوه سازی و ساختمان مسکونی , تجاری , اداری , کارخانه تولیدی و انبار صنعتی و کمپ های سیار و تجهیز کارگاه و ….. را داراست.
از آنجایی که طراحی سازه با دقت بالا و بدون کمترین خطا انجام گرفته فرآیند تولید سازه نیز در مدت زمان کوتاه با کیفیت بالا در محل کارخانه انجام میگیرد و از مزایای تولید درکارخانه ، جاگذاری  و پانچ سازهای جهت عبور لوله های تاسیساتی ( برق و مکانیک ) و همچنین جانمایی پیچ ها می باشد. این روش که درآن تولید در کارخانه به صورت CNC است به سازه نیوزلندی معروف می باشد.

در مرحله بعد سازه های تولید شده به محل پروژه منتقل میگردد و عملیات نصب سازه LSF  بر روی فونداسیونی که از قبل ساخته شده آغاز میگردد . نصب سازه ال اس اف همانند تمامی مراحل قبل نیاز به نیروهای متخصص و مجرب دارد ، نیروهای متخصص در زمان بندی کوتاه ( به طور مثال 100مترمربع بنا در کمتراز 7 روز ) سازه مورد نظر را نصب می نمایند.
شرکت دژار صنعت میدیا ، مجری تخصصی سازه های فولادی سبک ال اس اف (LSF)  با هدف ارتقای سیستم های ساخت و ساز و همچنین تسهیل مراحل ساخت برای کارفرمایان محترم ، آمادگی خود را جهت انجام کلیه مراحل فوق اعلام می نماید .
لازم به ذکر است در برخی از پروژه باتوجه به شرایط پروژه ، تصمیم به استفاده از سبک متفاوتی از سازه LSF  گرفته می شود که به اصطلاح به آن سازه LSF  کانادایی گفته میشود . طراحی ، تولید و اجرا در این مدل از سازه متفاوت می باشد ، شرکت دژار صنعت میدیا در این خصوص نیز تخصص و تجربه لازم را داراست و آماده انجام پروژه ها به روش کانادایی نیز می باشد.